Loading...

اخبار

اقدام جالب بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیا؛ راه اندازی نخستین کتابفروشی فیزیکی

نوشته شده در : 2015/11/04 - 09:38
آمازون بالغ بر 20 سال است به صورت آنلاین و مجازی کتاب می فروشد اما اکنون پس از این همه سال تصمیم گرفته کتاب فروشی فیزیکی داشته باشد و به روش سنتی به کار خود ادامه دهد.
این درست برعکس موجی است که بیشتر نشریات و مجلات در پیش گرفته اند، یعنی آنها از چاپ کاغذی به نسخه های دیجیتال روی آورده اند و اکنون آمازون دارد خلاف جهت شنا می کند.

amazon-book

 

کتابخانه فیزیکی این شرکت مشهور، با نام «آمازون بوکز» در سیاتل واقع شده و نه تنها نخستین حضور فیزیکی آمازون به شمار می رود، بلکه نخستین کتاب فروشی آن نیز هست.

 

البته به گفته این کمپانی، این کتاب فروشی کاملا هم سنتی نیست و مسئولان آن با توجه به اطلاعات وب سایت مبنی بر رتبه کاربران، نرخ فروش و محبوبیت در Goodread، تصمیم می گیرند کدام کتاب را در معرض فروش بگذارند.

 

بزرگ ترین شرکت تجارت الکترونیک در دنیا، تصمیم دارد در کنار فروش کتاب، وسایل الکترونیک خود را نیز به نمایش بگذارد. یعنی بازدیدکننده ها می توانند انواع کتاب خوان های الکترونیک کیندل، Echo، Fire TV و تبلت های Fire را آزمایش و با آنها کار کنند. البته این بخش چیزی از هدف اصلی آمازون مبنی بر فروش کتاب کم نمی کند و فقط همانند «بارنز و نابل»، بخش جداگانه ای از تکنولوژی را در خود جای داده.

 

amazon-book

 

یکی دیگر از تفاوت های این فروشگاه نحوه قرار دادن کتاب هاست، به طوری که جلد کتاب رو به بیرون است یعنی برعکس آنچه در بیشتر کتابفروشی ها دیده می شود. قیمت کتاب های موجود در فروشگاه با نمونه های آنلاین فرقی نخواهند داشت.

 

این مغازه در پردیس دانشگاه سیاتل قرار دارد و هر هفت روز هفته به استثنای تعطیلات رسمی، باز خواهد بود. اگر فروش این فروشگاه برای کمپانی یاد شده قابل قبول باشد، احتمالا باید منتظر گشایش شعبه های دیگر آن نیز باشیم و آمازون در دنیای واقعی هم امپراطوری خود را راه اندازی کند.

 

amazon-book

 

جا دارد اشاره کنیم، سایت آمازون که به عنوان بزرگ ترین کتاب فروشی آنلاین دنیا شناخته می‌شود در سال ۲۰۱۴ معادل ۶۳ درصد فروش آنلاین کتاب و ۴۰ درصد کل فروش کتاب دنیا را از طریق خرده فروشی به دست آورد. این میزان فروش رکوردی جهانی بود که یک فروشگاهی وبسایتی به آن دست یافت.

 

دسته : شرکت ها منبع : digiato بازدید : 2494
برچسب ها : آمازون

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!